Weten Laat met behulp van definitie 1 uit het artikel “Three views of Common Knowledge” zien dat er een situatie s_{0} = {< S, Max, s_{0} >} en een feit < S, Max, s_{0} > bestaat. Geef een formeel bewijs hiervan door de ons bekende mantra af te lopen: “We nemen aan dat ... de grootste verzameling is die aan de definiërende eigenschappen voldoet, nu breiden we de verzameling uit met .... Ook deze verzameling blijkt aan de definiërende eigenschappen te voldoen en dus......”

Waarheid Geef gebruik makende van definitie 2 een formeel bewijs van {< S, p, s_{0} >} ⊧< S, p, s_{0} >.